Photobucket Photobucket


My Blog List


SMM Seru Mahasiswa Beri Sokongan Kes Berprofil Tinggi

Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) memandang serius terhadap semua kes melibatkan mahasiswa sepanjang tahun ini terutama dua kes berprofil tinggi – ‘Rosmah Puaka’ dan ‘UKM 4′ – serta menyeru mahasiswa bangkit memberi sokongan.

“Kebanyakan kes melibatkan pertembungan di antara mahasiswa dan pentadbiran universiti serta pemerintah,” kata Ahli Majlis Pimpinan SMM Hilman Idham dalam satu kenyataan media hari ini.

Keputusan ‘prima facie’ kes ‘Rosmah Puaka’ akan didengar pada 24 September manakala penghakiman kes ‘UKM 4′ akan dibuat oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 28 September ini.

Dalam menghadapi dua kes tersebut katanya, SMM menyeru seluruh mahasiswa, anak muda serta rakyat Malaysia menyatakan sokongan dan memberi semangat serta kekuatan.

Menurut beliau, kedua-dua kes ini adalah pemangkin kepada kebangkitan seluruh mahasiswa di Malaysia.

“Kes ‘Rosmah Puaka’ dan ‘Kes UKM 4’ adalah kes yang melibatkan penindasan dan kezaliman terhadap mahasiswa. Atas nama perpaduan pelajar, SMM mengesa seluruh mahasiswa bersatu, biar dari pelbagai latar dan fahaman, agar menuntut keadilan buat mahasiswa.

Justeru itu, SMM akan memobilasi mahasiswa, berkumpul di Mahkamah untuk mendengar keputusan bagi kedua kes ini. Kita juga menyeru agar seluruh mahasiswa, anak muda dan rakyat Malaysia hadir untuk menyatakan sokongan mereka,” ujar beliau.

Posted by SiswaLaNie on 8:06 PM. Filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Photobucket

0 comments for SMM Seru Mahasiswa Beri Sokongan Kes Berprofil Tinggi

Leave comment



Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery