Photobucket Photobucket


My Blog List


Pro-M UTM Pembangkang

SKUDAI 18 Jan : Pengerusi Pro-Mahasiswa Universiti Teknologi Malaysia (UTM), saudara Ku Abd Muhyi Ku Abd Hamid menafikan tuduhan kumpulan Evolusi universiti tersebut yang mendakwa kumpulan yang diterajui beliau adalah mewakili pembangkang.
Beliau dalam kenyataannya meminta agar tuduhan tersebut ditarik balik berikutan tuduhan tersebut umpama tindakan kurang sopan yang beliau sifatkan sebagai ‘cucuk belakang’ dan ‘tidak seperti anak jantan’.
Ujar beliau lagi, pihak Pro-Mahasiswa sedia untuk mengadakan perdebatan dengan kumpulan Evolusi atau mana-mana pihak bagi membincangkan pihak mana sebenarnya yang benar-benar memperjuangkan hak mahasiswa secara indepandent tanpa kaitan dengan pihak pembangkang termasuk membincangkan isu-isu semasa.
“Kami sedia untuk berbincang secara ilmiah dengan pihak Evo. Bila-bila masa saja. Tentang tuduhan anda, sila tarik balik jika tidak mampu tampilkan bukti. Anda berani, kita boleh berjumpa untuk berbincang” Ujarnya.
Pro-Mahasiswa UTM yang secara rasmi melancarkan jentera mereka 14 Januari lalu dilihat semakin aktif dengan pelbagai aktiviti melibatkan mahasiswa universiti tersebut.
Dalam majlis pelancaran kumpulan tersebut, dilaporkan hampir 100 mahasiswa telah hadir sebagai tanda sokongan walaupun majlis terpaksa berpindah tempat di saat akhir ke Masjid Sultan Ismail disebabkan hujan.
Majlis tersebut antaranya juga sebagai satu medan untuk menyatakan lima tuntutan mereka terhadap universiti seperti yang dilaporkan Sinar Harian.
- Mahasiswakini.com

Posted by SiswaLaNie on 10:45 AM. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Photobucket

0 comments for Pro-M UTM Pembangkang

Leave comment



Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery