Photobucket Photobucket


My Blog List


Pro-M UPM ucap terima kasih

KUALA LUMPUR, 22 Feb: Meskipun kalah kepada Pro-Aspirasi, Pro Mahasiswa (Pro-M) Universiti Putra Malaysia (UPM) tetap berpuas hati dengan pencapaian mereka meningkatkan bilangan kerusi fakulti yang dimenangi.

Keputusan yang diumumkan lewat petang semalam menyaksikan, Pro-M memenangi sebelas kerusi daripada 43 kerusi yang dipertandingkan iaitu sembilan kerusi fakulti dan dua kerusi umum.

Mengulas keputusan tersebut, Pengerusi Pro-M UPM, Syed Syafiq Syed Hashim berkata, kemenangan sembilan kerusi fakulti tersebut merupakan peningkatan yang mendadak berbanding empat kerusi dimenangi pada sesi lepas.

"Kami berpuas hati dengan keputusan di fakulti sebab kenaikan mendadak. Dulu kita menang empat kerusi sekarang kita menang sembilan kerusi. Ini satu pencapaian yang memuaskan bagi Pro-M," kata beliau ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Mengakui sedikit kecewa dengan keputusan bagi kerusi umum, beliau bagaimanapun berkata perkara itu sudah dijangka apabila melihat kepada pecahan undi yang banyak.

"Bagi kerusi umum kami kecewa sebab dulu Pro-M menang tujuh sekarang hanya menang dua.

"Tapi keputusan itu kami sudah jangka sebab pecahan undi yang terlalu banyak agak susahlah nak menang," katanya.

Calon Pro-M yang menang di kerusi umum ialah Muhammad Amiruddin dan Khor Wen Jie.

Manakala calon fakulti terdiri daripada Mohamedd Sufiyan Mohamed Nor (Fakulti Pertanian), Nur Hasanah Hamzah (Ekologi), Khairunnisak Bakri (Pendidikan), Muhammad Syafiq Ashaari (Sains), Nur Syahirah Hatta (Sains), Muhammad Hafiz Saad (Teknologi Makanan), Nor Atiqah Isa (Teknologi Makanan), Arasyi Yahaya (Perubatan & Sains Kesihatan) dan Wan Ibrahim (Sekolah Pengajian Siswazah).

Sementara itu, beliau turut merakamkan ucapan terima kasih kepada jentera Pro-M yang bertungkus lumus membantu kempen calon dan penyokong-penyokong yang memberikan sokongan yang memberangsangkan.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada jentera yang bertungkus lumus lumus dan kepada calon yang memberi komitmen, para penyokong yang tiba-tiba bangkit sesi ini dan pihak keselamatan yang banyak menolong mengawal dari berlaku kekecohan sepanjang tempoh kempen," katanya.

Posted by SiswaLaNie on 12:29 PM. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Photobucket

0 comments for Pro-M UPM ucap terima kasih

Leave comment



Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery