Photobucket Photobucket


My Blog List


Merlimau dan Kerdau: GAMIS ucap tahniah

 

Melihat kepada fenomena politik yang sedang melanda di Pilihanraya Kecil Merlimau dan Kerdau kini, dapat dinatijahkan bahawa rakyat di kedua-dua kawasan tersebut sudah mampu untuk membuat satu keputusan yang lebih bijak berdasar intipati hak rakyat yang telah diperjuangkan oleh parti-parti politik yang bertanding. Kemenangan kedua-dua calon Barisan Nasional (BN) Roslan Ahmad di Merlimau dengan majoriti 3,643 undi dan Syed Ibrahim Syed Ahmad di Kerdau turut menang besar dengan majoriti 2,724 undi, yang dilihat mencerminkan 'mood' sokongan dan keyakinan rakyat Merlimau dan Kerdau kepada BN.


Dengan keputusan yang telah dicapai pada pilihanraya kecil bagi kedua-dua kawasan tersebut, pihak Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) melahirkan jutaan tahniah kepada parti Barisan Nasional (BN) kerana telah berjaya memenangi hati rakyat, lantas memenangi kedua-dua kerusi yang telah dipertandingkan. Dengan kemenangan tersebut, maka dapatlah dilihat bahawa rakyat di Merlimau dan Kerdau masih meletakkan BN sebagai juara di hati mereka.


Menurut Ketua Penerangan, Mohd Yusof Hadhari, “GAMIS yang mewakili seluruh suara mahasiswa Islam di Institut Pengajian Tinggi meletakkan harapan yang tinggi supaya kedua-dua wakil rakyat daripada parti kompenan BN tersebut dapat melaksanakan segala manifesto yang telah dijanjikan kepada rakyat di kedua-dua kawasan tersebut tanpa mengambil kira beberapa sentimen negatif yang berlaku sepanjang berlangsungnya proses pilihanraya kecil di Merlimau dan Kerdau”


Seterusnya, kepada mana-mana parti yang tidak berjaya pada pilihanraya kecil pada kali ini, diharapkan supaya terus istiqamah dalam membawa dan memperjuangkan suara rakyat ke arah kebajikan yang lebih sempurna dan telus, lantas menjadikan agenda kebajikan rakyat dan pembangunan infrastruktur serta sahsiah rakyat sebagai nadi perjuangan yang harus diteruskan bagi menjamin eksistensi sebuah Negara yang lebih berwawasan.


GAMIS juga mengharapkan agar parti Barisan Nasional selaku parti pemerintah dan Pakatan Rakyat agar mula melupakan segala titik bengik yang menjadi ‘big clash’ sepanjang tempoh PRK dan menumpukan sepenuhnya kepada agenda mendaulatkan suara dan kebajikan rakyat yang selama ini diisukan selama ini sepanjang tempoh berkempen melebihi dari idealisme perjuangan parti.

Posted by SiswaLaNie on 11:23 PM. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Photobucket

0 comments for Merlimau dan Kerdau: GAMIS ucap tahniah

Leave comment



Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery