Photobucket Photobucket


My Blog List


GAMIS : Kemenangan seluruh mahasiswa

Kuala Lumpur, 25 Sept 2010 - Presiden GAMIS menyifatkan kemenangan lima mahasiswa Universiti Malaya di dalam kes 'Puaka UM' semalam sebagai kemenangan kesemua mahasiswa di seluruh Malaysia.

Mohd Idris Mohd Yusuf berkata kemenangan tersebut merupakan satu suntikan kepada para aktivis mahasiswa untuk terus berani dan terus memberi komitmen dalam agenda perjuangan mahasiswa.

"Walaupun apa yang ada di hadapan kita, sama ada tekanan, penjara dan sebagainya, kita mahasiswa sudah lalui kesemua itu" ujarnya.

Untuk itu, katanya, mahasiswa perlu meneruskan semangat untuk berjuang dan terus berani dalam menegakkan keadilan dan membela rakyat.

Beliau yang dihubungi mygamis.blogspot semalam mengucapkan syukur kepada Allah atas kemenangan dan menyatakan bahawa mahasiswa bukanlah penjenayah seperti yang dituduh.

Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada seluruh mahasiswa dan ahli-ahli GAMIS yang memberikan sokongan kepada lima mahasiswa tersebut dan menggesa sokongan tersebut diteruskan kepada isu mahasiswa UKM4 akan datang.

Lima mahasiswa tersebut Mohd Shazni Munir Mohd Ithnin, Muhammad Izzudin Helmi Bin Mohd zaini, Mohd Aizat Bin Roslan, Mohd Saufi Bin Jelani dan Mohd Shahruddin Bin Rosli, adalah lima mahasiswa UM yang dituduh melakukan pencerobohan di fakulti.

Mereka bagaimanapun dibebaskan mahkamah setelah mendapati tiada bukti yang menunjukkan mereka berada di tempat kejadian dan telah melakukan pencerobohan.

Pendakwaraya juga gagal membuktikan bukti sebenar dan hanya menggunapakai bukti ikut keadaan tanpa sebarang sokongan yang akhirnya ditolak Hakim Rozana Ali Yusuff.

Posted by SiswaLaNie on 11:41 AM. Filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Photobucket

0 comments for GAMIS : Kemenangan seluruh mahasiswa

Leave comment



Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery