Photobucket Photobucket


My Blog List


'Jangan gentar', kata Shazni


Jalan Duta, 24 Sept 2010 - "Jangan gentar!" Itu ucapan pertama pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Mohd Shazni Munir Mohd Ithnin setelah dibebaskan semalam.

Beliau berkata setelah ditanya media sebaik sahaja dibebaskan mahkamah bersama empat lagi rakannya yang lain.

"Kemenangan ini juga telah membuktikan kepada masyarakat bahawa mahasiswa bukanlah penjenayah seperti mana yang didakwa sesetengah pihak" ujarnya lagi.

Beliau yang juga Timbalan Presiden Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) turut mengucapkan terima kasih kepada pihak mahkamah kerana telah menjalankan tanggungjawab secara adil, telus dan membuktikan institusi itu bebas daripada pengaruh politik dan kuasa-kuasa luar.

Ditanya berkenaan kesan kepada gerakan serta mahasiswa akan datang, beliau menjawab: "Ia satu momentum baru!" (kepada gerakan mahasiswa).

Kemenangan beliau dan empat yang lain disambut oleh dua ratus mahasiswa yang hadir ke mahkamah sejak jam tujuh pagi lagi. Sejurus dilepaskan, satu himpunan 'Bebaskan Mahasiswa' diadakan bagi meraikan kemenangan kesemua mahasiswa yang dituduh.

Sekitar puluhan pihak polis juga turut hadir bagi mengawal keadaan.

Posted by SiswaLaNie on 11:37 AM. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Photobucket

0 comments for 'Jangan gentar', kata Shazni

Leave comment



Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery